Vigtig info ved indlevering til reparation

Værd at vide når ting skal indleveres til reparation

Indlevering

Indlevering af enhed til reparation foregår på firmaets adresse på Energivej 12, 6700 Esbjerg. Det kan også ske via forsendelse med postvæsen eller fragtfirma. Dette er udelukkende på kundens ansvar og jeg forventer det er pakket sikkert og forsvarligt i en emballage der kan genbruges til returneringsforsendelse. Tunge, følsomme eller skrøbelige apparater forventes afleveret personligt.

Hvad skal med?

Når du indleverer en ting til reparation, kan det nogle gange være svært at vide præcist hvad der skal med af f.eks. kabler, stik, kasser, bånd, strømforsyninger. Som udgangspunkt er audiokabler som jack, XLR, phono/RCA, DIN, SpeakON og højttalerkabler ikke nødvendige, med mindre det specifikt er disse der mistænkes for fejl. Gængse strømkabler med som dem på billederne herunder er heller ikke nødvendige at indlevere sammen med apparatet. Strømforsyninger/netadaptere skal dog indleveres sammen med, da der findes mange forskellige slags, både spænding/strøm samt stiktyper.
Begrænses løsdele der ikke er nødvendige for reparationen, bliver det nemmere for os at holde styr på, og tingene fylder ikke på vores begrænsede lagerplads. Er du i tvivl, tag det med og spørg, du kan altid tage det med hjem igen.

Bånd, kassetter, spoler, CD’er og andet skal heller ikke leveres med, når der indleveres båndoptagere, CD-afspillere og lignende til reparation.

Almindelige strømkabler med disse stik skal ikke leveres med:

IEC60320 C13
IEC 60320 C7 connector

Fejlbeskrivelse, diagnose og prisoverslag

 Sørg for så vidt muligt at lave en så præcis fejlbeskrivelse som muligt. Især hvis fejlen er periodisk, eller kun opstår under særlige forhold eller efter noget tid. Er der en specifik beskrivelse, kan jeg nemmere, hurtigere og mere præcist give en diagnose og et prisoverslag. Når jeg har undersøgt apparatet der er til reparation, kontakter jeg dig via telefon, SMS, Facebook Messenger eller e-mail alt efter aftale med en diagnose samt et prisoverslag. I enkelte tilfælde er det ikke muligt at reparere apparatet (f.eks. reservedele der ikke kan skaffes). Prisoverslaget er den forventede samlede reparationspris, inkl. reservedele.
I langt de fleste tilfælde er diagnosen dog tilstrækkelig og prisoverslaget kan overholdes, men da det i mange tilfælde er ældre udstyr kan der undervejs vise sig flere fejl eller småting som kan betyde reparationen bliver dyrere eller mere kompliceret. Derfor er prisoverslaget altid kun vejledende. Jeg vil dog i alle tilfælde kontakte dig, hvis der opstår noget uventet, med mindre vi på forhånd har aftalt at ekstra småting skal ordnes uden videre.

Reparationen og udlevering

Selve reparationen vil altid blive udført så professionelt og pænt som muligt inden for rimelige økonomiske og tidsmæssige rammer. Som udgangspunkt vil reparationer blive foretaget med originale (eller tilsvarende) reservedele fra producenten hvis muligt. Det er dog desværre ikke altid muligt at fremskaffe originale reservedele, da disse kan være udgået og derfor kan det være nødvendigt at bruge enten brugte reservedele eller uoriginale reservedele. Der tilstræbes altid en god balance mellem pris og leveringstid i forhold til valg af leverandør, det sker dog at nogle reservedele er i restordre og derfor kan have lang leveringstid, da de f.eks. ikke er på lager hos importøren eller producenten. Jeg har dog en del gængse komponenter, stik, reservedele, kabler og lign. på lager. Lang leveringstid betyder også lang reparationstid, så det kan i nogle tilfælde være værd at væbne sig med tålmodighed, evt. finde en alternativ løsning, i den tid man skal undvære eksempelvis sin forstærker eller pladespiller.

Når en reparation er færdiggjort, kontakter jeg dig via telefon, SMS, Facebook Messenger eller e-mail alt efter aftale og vi aftaler et afhentningstidspunkt. Som udgangspunkt er det muligt at afhente i hele åbningstiden, men da jeg kun er mig selv i firmaet og kan have opgaver ude af huset hos kunder, kan der være en risiko for jeg ikke er på adressen og derfor aftales et evt. afhentningstidspunkt også når jeg kontakter dig.

Reparationer kan også returneres via PostNord eller GLS, hvis vægten er under 20 kg, mod betaling af fragtomkostninger. Tunge, følsomme eller skrøbelige apparater skal dog hentes og afleveres personligt. Arrangeres afhentning med fragtmand eller af 3. part, er dette 100% kundens ansvar.

Betaling

Privatkunder skal altid betale med kontanter, MobilePay eller kontooverførsel som straksoverførsel ved afhentning. Faktura kan udstedes til virksomheder med 8 dages betalingsfrist, med mindre andet er aftalt. Offentlige institutioner og andre der benytter EAN-systemet kan få fakturaer elektronisk.

Kontakt Mig for en uforpligtende snak om dine udfordringer